Assalamualaikum


Jom Kenal Masalah Kulit Kita | Disebabkan aku banyak mempunyai masalah kulit, aku berterusan kongsikan pasal masalah kulit dan kecantikan. Dalam mengenali masalah kulit kita, boleh kita ambil tips dan petua untuk membaikpulih masalah dan cantikkan kulit kita ini.

Tidak semua orang bernasib baik mempunyai kulit yang bersih bebas cela. Kulit kita akan seiring berubah dengan peningkatan usia kita. Kerana kandungan kolagen dalam tubuh kita senti semakin merosot apabila umur semakin bertambah. Boleh baca Rutin Penjagaan Kulit Harian, Mingguan, Bulanan Dan Tahunan untuk memastikan kulit korang sentiasa terjaga dan bersih.

Justeru itu, apa kata kita kenali dulu masalah kulit kita. Kalau kita dah kenal masalah kulit kita, mudah untuk kita merawat dan kekalkan kaedah rawatan supaya kulit kita sentiasa terjaga. Kulit wajah nie penting tau! Kerana masih ada sesetengah orang pentingkan kecantikan wajah berbanding hati. Gituwww~

Masalah Jeragat
Biasanya terjadi pada wanita apabila umur meningkat usia 30 tahun dan ke atas. Semuanya terjadi kerana sinaran UV dan kekurangan kolagen dalam badan.

Masalah Jerawat Dan Parut
Disebabkan hormon, darah kotor ataupun lebihan minyak dalam liang pori terbuka dan seterusnya menyebabkan masalah jerawat. Picit jerawat merupakan kuman menyerang, udara yang tidak bersih menyebabkan jerawat semakin teruk dan tinggalkan parut hitam.

Lingkaran Gelap Bawah Mata
Selain tidur yang tidak cukup dan kurang rehat, ia merupanya tanda penuaan dan kedutan yang menyebabkan lingkaran gelap bawah mata

Bintik Hitam
Bintik hitam atau lebih dikenali sebagai blackheads ada lebihan minyak dan sel kulit mati yang terkumpul pada kelenjar 'sebaceous'. Apabila terdedah kepada udara, akan berlaku proses pengoksidaan yang menyebabkan lebihan minyak dan sel kulit mati yang terkumpul itu menjadi hitam.

Kulit Berminyak
Kulit kita menghasilkan minyak yang berfungsi sebagai pelindung kulit dari bahaya luar seperti pencemaran dan debu yang akan masuk ke dalam liang pori kulit. Tetapi minyak yang berlebihan menyebabkan bakteria dan kuman terlekat dimuka. Pori wajah tertutup, mengumpul habuk, kotoran dan minyak hingga jerawat naik makin banyak.

Kulit Kering
Selalunya yang mempunyai masalah kulit kering ini akan rasa sedikit kesat dan apabila di usap, akan ada penggelupasan di kawasan-kawasan tertentu.

Dah kenal masalah kulit korang tu? Aku cukup stress dengan masalah kulit aku. Banyak duit perlu dihabiskan untuk merawat kulit sendiri. So, korang kalau nak lagi tips, boleh terus ke Tips Cantik by Eyqa Hasnan tau! Banyak aku akan kongsikan dengan korang lagi.