Assalamualaikum

8 Kelebihan Aloe Vera Sunscreen Terbaik Dari Hansaegee Nature Untuk Kulit Muka Kekal Menawan | Masih ada ke antara kita yang belum ada kesedaran kepentingan sunscreen atau sunblock untuk kulit muka kita? Tak kira sama ada lelaki atau perempuan. Penggunaan sunscreen/sunblock sangat penting untuk melindungi kulit wajah kita dari sinar UV yang merbahaya walaupun hari tidak panas.

Sebenarnya, ada sesetengah orang fikir krim muka sunscreen ini tak penting pun. Itu kesalahan yang besar tau! Sunscreen/sublock penting untuk lindungi kulit kita dari sinaran UV yang boleh merosakkan kulit kita. Selain tu, sunscreen dapat membantu untuk kurangkan sunburn. Sekarang korang rasa penting tak sunscreen? Penting!

Kalau aku dulu sangat tidak alert ya dengan penggunaan sunscreen nie. Tetapi selepas tahu kepentingan sunscreen, aku dah tak pernah skip pakai sunscreen/sunblock walaupun hari hujan lebat ya! Selain itu, sejak aku cuba pakai Aloe Vera Sunscreen by Hansaegee Nature, aku dah macam jatuh cinta.

8 Kelebihan Krim Muka Aloe Vera Sunscreen Hansaegee Nature

  • Sunscreen SPF 50 Terbaik
  • Calming Skin – Sunscreen Aloe Vera
  • Moisturizing Effect
  • Lightweight Texture – Sunscreen Untuk Kulit Berminyak
  • Sunscreen No White Cast
  • Sunscreen Yang Boleh Basuh Dengan Air
  • Hybrid Sunscreen Terbaik
  • No Harmful Ingredients

Sunscreen SPF 50 Terbaik

Krim muka sunscreen Aloe Vera ini mempunyai perlindungan matahari SPF 50+ PA+++ terbaik yang dapat membantu menghalang sinaran UVA/UVB daripada merosakkan kulit wajah dan sunburn. Dengan penggunaan sunscreen Aloe Vera SPF 50 ini, kulit wajah tidak akan nampak kusam.

Calming Skin – Sunscreen Aloe Vera

Sunscreen/sunblock ini mengandungi bahan utama aloe vera yang boleh membantu mengurangkan radang kulit, masalah kulit sensitive dan memberikan keselesaan untuk semua jenis kulit agar kulit tampak lebih sihat.

Moisturizing Effect

Ekstrak Aloe Vera dan Glycerin yang juga digunakan dalam sunscreen Aloe Vera SPF 50 ini boleh memberikan kelembapan di kulit muka sepanjang hari dan membuatkan kulit kering akan sentiasa lembap, lembut dan tidak mudah kering. Kulit muka akan sentiasa rasa moisturizing dan cantik sepanjang hari.

Sunscreen Aloe Vera yang sangat moisturizing sesuai untuk kulit kering, kulit berminyak dan kulit kombinasi.

Lightweight Texture – Sunscreen Untuk Kulit Berminyak

Sunscreen/sunblock aloe vera yang bagus dan tidak berminyak.

Sepanjang aku pakai sunscreen ini, aku sangat suka! Krim siang terbaik ini sesuai untuk kulit berminyak macam aku nie. Kerana teksturnya yang sangat ringan, sunscreen tidak berminyak dan tidak melekit. Nak reapply suncreen dan blend pun mudah je. Sunscreen Aloe Vera ini juga tidak menyumbatkan pori. Pori besar boleh kelihatan mengecil. Sangat sesuai untuk  dijadikan sunscreen for oily skin.

Sunscreen No White Cast

Aloe Vera Sunscreen spf 50 pa+++ terbaik tidak meninggalkan white cast di kulit muka.

Pernah guna sunscreen atau sunblock yang meninggalkan white cast pada kulit wajah? Serik betul! Tapi dengan Aloe Vera Sunscreen by Hansaegee Nature ini sunscreen tanpa white cast. Ini memang the best sunscreen sebab kulit tidak bercapuk. Kalau kat luar rumah under matahari, kulit muka tetap nampak natural.

Sunscreen Yang Boleh Basuh Dengan Air

Sunscreen SPF 50 pa+++ terbaik ini juga sunscreen yang tidak kalis air. Tengok gambar di bawah, aku apply sunscreen aloe vera ni kat tangan, then blend rata sunscreen. Gambar ketiga tu aku dah spray tangan dengan air tau. Tengok lah sunscreen sebati dengan air dan nampak residue macam susu tu. Bila nak solat, korang terus boleh cuci muka dengan air seperti biasa. Tak perlu guna make up remover untuk remove sunscreen Aloe Vera nie. Sunscreen yang boleh basuh dengan air macam ni bagus kerana mudahkan kita dan jimatkan banyak masa. Selain itu, nak reapply sunscreen banyak kali pun mudah. 

Hybrid Sunscreen Terbaik

Sunscreen Aloe Vera dari Hansaegee Nature ini merupakan Hybrid Sunscreen. Apa itu hybrid suncreen? Hybrid sunscreen adalah gabungan kebaikan physical sunscreen dan chemical sunscreen. Hybrid sunscreen ini akan neurilizedkan kelemahan kedua-dua physical sunscreen dan chemical sunscreen. Dan dengan ini terbukti, krim aloe vera sunscreen spf 50 dari Hansaegee Nature ini pilihan terbaik untuk kegunaan harian.

No Harmful Ingredients

Aku nie sejenis kulit terlampu sensitif. Silap pakai krim muka, confirm terlebih-lebih kesan pada kulit aku. Maka, aku sangat teliti dengan kandungan bahan-bahan produk yang aku pakai. Hansaegee Nature Aloe Vera Sunscreen merupakan sunscreen terbaik aku kerana alcohol-free, paraben-free, silicon-free, sulfate-free dan allegen-free. Lagi pun, ia sunscreen untuk semua jenis kulit.

Cara Pakai Sunscreen/Sunblock Aloe Vera:

Korang korang! Nak tanya, berapa kali korang apply suncreen sehari? Kalau aku akan apply sunscreen pagi, tengahari dan petang. Selepas cuci muka dengan bersih dan melakukan basic skincare routine, calitkan sedikit sunscreen dan ratakan ke seluruh wajah.

Bagaimana cara terbaik nak apply sunscreen? Bersihkan muka dan pastikan kulit wajah dalam keadaan bersih supaya tiada bakteria terkumpul yang boleh menyebabkan jerawat. Langkah yang betul menggunakan sunscreen/sunblock ialah mengikut turutan tau. Ramai yang salah step menggunakan sunscreen. Bagaimana? Pastikan korang ingat steps nie tau.

Cleanser → Toner → Moisturiser → Sunscreen → Foundation


Sunscreen pakai waktu bila? Make sure korang apply sunscreen at least 30 minit sebelum melangkah keluar. Kenapa? Supaya semuanya menyerap secara optimal ke dalam kulit. Haa masa tu baru korang dapat maximum protection.

Review:

Review aku yang jujur selepas penggunaan sunscreen ini sangat best! Kalau dulu aku guna sunscreen lain, kulit aku sangat berminyak ya. Nak reapply sunscreen pun rasa kena cuci dulu wajah. Sebab berminyak teruk, so sunscreen ni sangat sesuai dijadikan sunscreen for oily skin tambahan ia boleh moisturizing kan kulit muka tanpa buat kulit muka rasa heavy dan melekit.

Nampak tak? Bila aku apply, langsung tak berminyak dan tidak meninggalkan white cast. Dengan Aloe Vera Sunscreen by Hansaegee Nature, aku dah tak perlu cuci wajah macam dulu. Aku hanya perlu reapply sahaja. Dan paling penting, aku boleh bawa ke mana sahaja.

Konklusinya, aku highly recommended untuk korang milik sunscreen terbaik ini dengan isipadu 70ml. Nak bawa ke mana-mana pun mudah. Dah tahu kan 8 kelebihan Aloe Vera Sunscreen yang sesuai untuk kulit berminyak? So, jika korang nak milik the best aloe vera sunscreen SPF 50 sama macam aku, yang boleh melembapkan kulit muka dalam masa yang sama beri perlindungan dari sinar UVA dan UVB, cepat-cepat shopping sekarang!

Untuk maklumat lanjut, layari lama web dibawah:

Website : https://hansaegee.com/shop
IG Page : https://www.instagram.com/hansaegeenature/
Facebook : https://www.facebook.com/HansaegeeNature
Youtube Page : https://www.youtube.com/c/HansaegeeNatureMalaysia