Assalamualaikum
Kenapa Wanita Basi Apabila Dirumah | Segala yang tertulis hanyalah kata-kata daripada seorang penulis; aku. Tiada kaitan dengan hidup atau yang telah meninggal dunia. Kang ada netizen kecam aku, mahu cair segala lemak ternakan aku yang dah bertahun-tahun nie. Ini sekadar pandangan aku. Aku tidak menjatuhkan mana-mana pihak atau apa pun pangkat. Baik? Sila teruskan bacaan.

Kenapa wanita basi apabila dirumah?
Seperti aku katakan, ini sekadar kata-kata aku. Jangan kecam! Wanita nampak basi apabila duduk di rumah dan tidak berhias. Bukan semua wanita surirumah begitu. Ada yang selalu berhias untuk tatapan suami; seperti mak aku. Ada yang dah penat nak berhias sebab sibuk dengan menjaga anak-anak dan kemas rumah.

Apabila wanita menjadi surirumah, penat dan letih mental, fizikal dan emosi menjadi 200%. Kenapa? Pernah dengar wanita bergelar surirumah ada Me-Time? Susah nak dapat Me-Time sebab sibuk menjaga anugerah Allah swt. Jadi, bila nak berhias cantik-cantik? Haa, dari sini terjadinya wanita basi.

Jika wanita bekerjaya, dia akan selalu hiaskan diri untuk ke tempat kerja. Sebab dia nak berhadapan dengan orang ramai. Tetapi sedar tak? Walaupun wanita tidak bekerjaya dan hanya bergelar surirumah nie, betapa besarnya pengorbanan dan pahala seorang surirumah. Dapat tengok anak-anak membesar depan mata, dapat sediakan makan minum untuk keluarga, dapat mengemas rumah dan rumah sentiasa kemas.



Jadi, kalau taknak jadi salah satu wanita basi, sila berhias. Jangan nak tunggu keluar baru nak hias cantik-cantik. Cantikkan diri untuk suami. Janganlah asyik nak jadi anak gorila seperti video di atas. Ingat! Ini sekadar perkongsian supaya rajinkanlah diri itu sentiasa cantik untuk suami. Jangan taktahu, sekarang nie musim babi khinzir langgar kebun orang. Semoga kebun kalian tidak dilanggar. Aminn..

Pekerjaan yang paling banyak mendapat pahal bagi wanita adalah menjadi surirumah. Pahalanya melebih segala pekerjaan di atas dunia.

Update!
Bagi wanita muslim, penting berhias untuk tatapan suami. Tetapi berhias juga perlu untuk semua. Takkanlah nak orang sekeliling tengok kita selekeh seperti caption Instagram budak-budak zaman 'Selekeh-Day'. Faham? Seperti biasa, jangan kecam 😂