Assalamualaikum


Hanya Kerana Sebiji Durian, Aku Belajar Tentang Kehidupan | Belajar tentang kehidupan, pelbagai benda boleh dijadikan sebagai contoh. Begitu juga pengajaran, setiap yang berlaku dan kita alami, itulah pengalaman dan pengajaran untuk kita.

Beberapa minggu yang lepas, aku ada berkongsi cerita dengan partner tentang durian yang ayah aku belikan. Hanya kerana durian yang ayah belikan, aku dapat dengar luahan dan isi hatinya. Banyak dia tegur aku tentang kehidupan aku yang kadang kala aku lupa diri.

Aku kadang kala leka dengan hidup aku. Aku lupa yang aku takkan selamanya di atas dan aku juga takkan selamanya di bawah. Semuanya bergantung pada diri sendiri. Tetapi apa yang dia pesan, aku akan ingat.

Dia pesan untuk aku berdikari. Aku tak boleh harapkan ayah semata-mata. Betul laa, aku nie nak apa-apa je mesti minta dengan ayah. Aku sedar yang dia tak nak aku terlampau leka dengan benda tu sehingga aku tak pandai berdikari.

Aku tak tahu apa nasib aku masa akan datang dan aku takkan tahu siapa yang akan kekal disamping aku jika ditakdirkan aku jatuh. Aku sedar akan kebenaran tu! Aku mudah leka, jika tidak dipesan dan ditegur.

Entah, aku kongsikan di sini supaya aku dapat baca pada masa akan datang. Bukan sekadar blog mencari makan, disini aku luahkan apa yang terbuku. Hanya kerana sebiji durian.

2 Comments

  1. Yeahh betul tu eyqa.. apa jua yang dilalui, hidup harus diteruskan..




    ReplyDelete
  2. All the best! You can do it .👍👍👍😁

    ReplyDelete