Assalamualaikum




Platform Permainan Online Yang Selamat Untuk Kanak-Kanak | Dalam kehidupan masing-masing semestinya mempunyai kenangan indah yang tersendiri semasa zaman kanak-kanak. Kenangan yang sentimental value yang sangat tinggi. Aku juga mempunyai kenangan terindah itu.


Kenangan yang sentiasa mekar dan segar dalam ingatan. Menggamit kenangan dan membuatkan aku terlalu ingin ke masa lalu. Nak mengulangi kenangan itu. Bermain tanpa fikirkan masalah.



Semasa zaman kanak-kanak, aku merupakan budak yang sangat aktif dan lasak. Terjun longkang, tangkap ikan dalam paya, main layang-layang, main pasir, main bola sepak, baling selipar, lumba lari, getah dan sebagainya.


Sejujurnya, permainan zaman kanak-kanak dulu merupakan terapi untuk mengurangkan tekanan dalam pelajaran. Itu cara kanak-kanak zaman dahulu bergaul dan berkawan. Hiburan yang murah jika dibandingkan dengan kanak-kanak zaman sekarang.


Namun, zaman telah berubah. Berbeza dengan kanak-kanak zaman sekarang. Zaman sekarang semuanya dihujung jari. Masa berlalu terlalu pantas dan teknologi semakin canggih. Perkenalan dan berkawan juga melalui aplikasi permainan.


Cara mendidik melalui peredaran zaman


Kita tidak boleh membandingkan kaedah membesarkan anak-anak. Anak-anak zaman sekarang perlu mengikut peredaran zaman. Berikan sedikit waktu untuk anak-anak mengurangkan tekanan dan beban yang dorang lalui.


Apa yang aku perasan, anak-anak diusia 7 tahun sudah mempunyai tablet. Tidak dapat dipertikaikan lagi, itu cara-cara untuk kita sebagai ibu bapa perkenalkan gajet agar anak-anak mahir dan tidak ketinggalan dalam teknologi.


Kenalkan kepada anak-anak platform https://plays.org/



Tapi pernah tak korang perasan anak korang download pelbagai permainan sehingga full storage? Apa kata korang perkenalkan kepada mereka platform https://plays.org/ untuk bermain permainan. Dan korang juga boleh terus ke https://plays.org/games/ untuk melihat senarai permainan baru.


games online-educational

Bukan itu sahaja, dalam platform itu juga mempunyai educational games. Tidaklah anak-anak korang hanya terdedah kepada permainan semata-mata.


Dan jangan risau, dalam platform ini, permainan sentiasa ditambah dalam semasa ke semasa. Anak-anak korang takkan sempat bosan punya. Tunggu apa lagi? Jom main sekarang!