Assalamualaikum


Clay Body Wash With Botanical Extracts By Azyma Care | Bila disebut tanah liat, kita selalu disajikan dengan produk komestik seperti foundation, bedak, lipstick dan sebagainya. Tetapi tahukah korang bahawa tanah liat salah satu bahan utama yang mempunyai banyak kelebihan yang tersembunyi. Contohnya tanah liat ini sangat bagus untuk kulit manusia. Sebab itu wujud clay body wash ini.

Sebelum nie kalau sebut je clay, aku selalu terbayang-bayang tanah liat dan baunya tu. Apatah lagi bila aku diperkenalkan dengan Clay Body Wash with Botanical Extracts by Azyma Care nie. Alamak! Macam mana bau mandian nie? Dan apa kelebihannya?



Oleh kerana mandian ini mengandungi tanah liat kaolin asli yang bermutu tinggi khusus untuk penjagaan kesihatan dan sesuai untuk semua jenis kulit. Disahkan halal Jakim dan turut didaftarkan dengan KKM (NPRA). Baunya? Wangi weyy! Seriously wangi. Langsung tak ada bau tanah liat macam yang aku bayangkan. Dan untuk pengetahuan korang juga, mandian ini dapat hilangkan bau badan. So, kalau korang seorang yang aktif bersukan, kerap berpeluh, mempunyai masalah bau badan dan kulit, sangat sesuai dengan mandian ini.
 



Dan sebelum aku terlupa, sekarang ramai orang suka viralkan sesuatu tanpa usul periksa. Jadi, aku akan kongsikan dengan korang perbezaan antara Sodium Laureth Sulfate = SLES dan Sodium Lauryl Sulfate = SLS.

SLS dan SLES adalah berbeza walaupun keduaa-duanya berfungsi sebagai bahan surfactent atau bahan yang dimasukkan sebagai ejen pemekat, penstabil dan bahan awet untuk ketahanan sesuatu produk tersebut. Semua produk ini akan ada SLES atau SLS ini untuk tujuan yang disebutkan tadi.

▶ SLES lebih lembut, tidak pedihkan mata, less impact pada kulit dan tidak disenaraikan sebagai bahan larangan. Harganya lebih mahal dari SLS. Kesemua produk termasuk produk bayi ada campuran SLES ini. Termasuklah produk Azyma Care Clay Body Wash.

▶ SLS pula biasanya akan dimasukkan dalam kebanyakan produk skincare tadi. Ianya lebih kuat kesan, lebih banyak buih dan harganya lebih murah. Boleh juga digunakan, tetapi dalam kuantiti yang betul. Harganya lebih murah.

▶ Untuk rujukan, pengguna boleh rujuk produk-produk mandian bayi sekali pun, memang akan ada SLES ini tapi bukan SLS.

▶ Produk Azyma Care Clay Body Wash berdaftar dengan NPRA, badan kawal selia kosmetik di bawah Kementerian Kesihatan.

▶ Produk Azyma Care di kilangkan oleh pengilang yang mempunyai taraf GMP dan ISO 9001 dan U.S Food And Drug Administration yang ketat . Pengilang ini juga mengeluarkan produk2 terkenal lain seperti Pureen dan Carrie serta produk-produk untuk eksport ke luar negara.

▶ Produk Azyma Care dalam proses mendapatkan dermatologist recommendation.


Macam mana, dah faham? Aku yang dah cuba nie, sangat bagus tau produk nie. Aku nie sejenis kulit sensitif dan kerap berpeluh. Bila pakai mandian nie, sangat segar dan badan pun tidak berbau. Gatal-gatal bila berpeluh? Tiada lagi. Seriously, aku tak tipu. Haa! Bawah nie aku sertakan video unboxing aku tau.


Kalau korang berminat nak cuba Clay Body Wash with Botanical Extracts by Azyma Care, korang boleh hubungi nombor dibawah atau WhatsApp je terus. Produk Azyma Care adalah yang terbaik dengan mengutamakan kualiti dan kesucian. 

Website: Azyma Care 
Call: 019 776 0647/03 6732 0647
WhatsApp: 019 776 0647